Czy produkty finansowe on-line mogą być dostępne w pełni w Internecie? Jak zmienia się rynek i oczekiwania Klienta do wzięcia pożyczki, kredytu? Czy branża nadąża za zmianami jakie zachodzą w Klientach?

Branża fin-tech

Pośrednictwo finansowe on-line obecnie jest w fazie rozwoju. W branżę fintech inwestuje się niesamowite pieniądze. Tylko w pierwszej połowie 2018 roku zainwestowano 60 mld dolarów, a 45% tych środków trafiło do Europy. Biorąc pod uwagę jak rozwija się cały rynek on-line, jest to naturalny krok do zjednania sobie Klientów. Jest to też odpowiedź na ich potrzeby. Ludzie przyzwyczajają się do możliwości jakie daje on-line, szybkości reakcji oraz dostępności. Naturalna jest chęć przeniesienia tych oczekiwań na tradycyjne usługi, jakimi są miedzy innymi finanse i bankowość. Definicja branży fintech mówi, że jest to nowy sektor gospodarki, który skupia wszystkie instytucje zajmujące się finansami, które znacząco rozwinęły się technologicznie. Firma pożyczkowa udzielająca pożyczek przez internet to idealny przykład fintechu. Ale czy inne produkty finansowe też są dostępne on-line?

Gorący temat podczas Kongresów Finansowych

Do szybkiego rozwoju przyczynia się mocno e-commerce i coraz to nowe usługi dostępne online. Czy branża finansowa jest gotowa na elastyczne dostosowanie się do potrzeb klienta?
Na ten temat toczy się obecnie wiele dyskusji na forach pośredników finansowych i branży consumer finance. W jednej z tych dyskusji braliśmy udział podczas Kongresu Pośredników Finansowych, na następną dyskusję szykujemy się podczas Kongresu Consumer Finance.

kredyty on-line

Klient chce obsługi online

Widzimy trend, że Klienci szukając kredytu czy pożyczki nie chcą wychodzić z domu. Chcą mieć dostęp do wielu ofert naraz i porównać je w jednym systemie. Zauważamy, że na rynku pojawiają się firmy, które chcą odpowiedzieć na te potrzeby i dostarczyć taką usługę. Takie produkty jak kredyty bankowe mają jednak jeszcze za dużo formalności i procedur, które ciężko jest przeskoczyć by nie musieć fizycznie mieć kontaktu z Klientem, czy to przez wizytę w oddziale czy wizytę kuriera. Problemem jest też czas, ponieważ klienci oczekują natychmiastowej odpowiedzi bez zbędnych formalności. W dobie cyfryzacji bankowość nie może pozostawać w tyle. Kolejnym krokiem w rozwoju po umożliwieniu zakładania kont online oraz uzyskiwaniu pożyczek w internecie, przyszedł czas na kredyty udzielane online. Dzięki temu będziemy mogli mówić że wiele produktów finansowych jest dostępnych on-line.

Tradycyjni pośrednicy finansowi widzą w on-line szanse na pozyskanie nowych odbiorców, bo jest to inny Klient niż ten obsługiwany obecnie przez nich. Z on-line korzystają głównie ludzie młodzi, którzy proces ten często rozpoczynają na telefonie. Zmieniła się też metoda finansowania zakupów internetowych przez co Klient chce mieć możliwość załatwienia wszystkiego anonimowo, bezpośrednio z domu. Firmy z sektora finansowego widzą więc konieczność inwestowania w technologię, rozwijania procesu obsługi na odległość oraz konieczność posiadania szerokiej oferty produktowej.

Pożyczka pozabankowa

Pożyczki pozabankowe gotowe

Na ten trend odpowiedziały firmy pożyczkowe. Jedna z dużych firm realizuje aż 90% swojej sprzedaży online. Druga wywodząca się ze Szwecji podkreśla, że rozwój następuje właśnie w kierunku online i w tym kraju jest to już naturalne, że procesy takie załatwia się za pomocą internetu.
Widać że rynek się zmienia i wszyscy agenci będą musieli zacząć wykorzystywać narzędzia on-line, nawet w obsłudze klientów z off-line.

 

Płacić Blikiem lub Apple Pay/Google Pay, czy naprawdę mamy potrzebę zostawić portfel w domu?

Ten serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis lub odczyt wg ustawień przeglądarki - więcej informacjiZamknij