Nowy rok się zaczął, impreza sylwestrowa za nami. Fryzjerzy odpoczywają po ciężkim tygodniu pracy. A Ty? Byłaś/eś przed świętami, czy sylwestrem u fryzjera? W natłoku spraw wybiegłeś po 2 godzinach relaksu w salonie fryzjerskim do domu, a tam w lustrze widzisz fryzurę, która nie spełnia Twoich oczekiwań? Jakie mamy prawa? Czy można reklamować usługę fryzjerską? I czego możemy oczekiwać?

Umowa o dzieło

Usługa fryzjerska jak każda inna usługa podlega możliwości reklamacji. Mimo, że nie podpisujesz z fryzjerem żadnej umowy to formalnie korzystając z usługi fryzjerskiej zawierasz umowę o dzieło. Fryzjer jest profesjonalistą, który podejmuje się wykonania danej usługi, a my jesteśmy konsumentami.  Przysługuje nam więc prawo do zamówienia określonej usługi – czy to opisanej słownie, czy pokazanej na zdjęciu, a fryzjer podejmuje się jej wykonania.

Efekt końcowy, jak wszyscy pewnie wiemy jest różny. Każdy z nas doświadczył kiedyś, że był nie zadowolony po wyjściu od fryzjera. Czy to za krótko ścięte włosy, czy fryzura się zupełnie nie układa, a może jest niedopasowana do naszej twarzy? lub co gorsza krzywo/nierówno ścięta?

Więcej jeszcze problemów możemy mieć w przypadku farbowania – źle dobrany kolor, przepalone włosy, wyszedł zupełnie inny kolor niż miał.

niezadowolony z fryzjera

Jakie mamy możliwości?

W pierwszej kolejności możemy żądać naprawienia fryzury. Udając się do fryzjera powinniśmy się przygotować i dokładnie określić na co się umawialiśmy, a jaki jest efekt końcowy i co wg Ciebie podlega reklamacji. Jeżeli masz poważne wątpliwości co do możliwości naprawienia fryzury lub jest to po prostu nie możliwe  masz prawo do żądania zwrotu pieniędzy. Przy wadzie istotnej możesz odstąpić od umowy i żądać zwrotu całej kwoty, przy wadzie nieistotnej części kosztów.  Jeżeli po usłudze musiałaś zainwestować w naprawienie swoich włosów (tj. kupić kremy na regenerację, zrobić zabieg na przepalone włosy, itp. ) możesz też żądać odszkodowania i zwrotu poniesionych kosztów.

Jak przygotować reklamacje?

Pożyczka pozabankowa

Reklamacje najlepiej złożyć na piśmie. Trzeba napisać do kogo jest kierowana i przez kogo, oraz szczegółowo napisać co się wydarzyło i w czym jest problem. Możemy powołać się na następujące paragrafy:

Umowa o dzieło: art. 627, 638 k.c.

Reklamacja i roszczenia: art. 560 i 561 k.c.

Odszkodowanie: art. 471 k.c

Fryzjer ma obowiązek odpowiedzieć na reklamację w przeciągu 14 dni.

Co zrobić gdy reklamacje będzie odrzucona?

W przypadku odrzucenia reklamacji możemy zgłosić się do rzecznika konsumentów, który udzieli nam porady prawnej i złoży kolejną reklamację do salonu.

Warto rozsądnie wydawać swoje pieniądze i walczyć o swoje prawa. W końcu usługa fryzjerska to nie mały wydatek.

Zabiegi medycyny estetycznej. Kiedy najlepiej je wykonywać?

Ten serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis lub odczyt wg ustawień przeglądarki - więcej informacjiZamknij